Cine a mai trecut vreodată printr-un proces de cumpărare a unor ferestre termoizolante şi a avut norocul de a nu se trezi că s-a pricopsit doar cu nişte „termopane”, are toate şansele ca, la următoarea achiziţie, să se îndrepte tot spre producătorul respectiv - asta dacă mai există. Este un comportament clasic de consum, care derivă din instinctul primar al omului de a păşi pe cărări cunoscute. Excepţie fac situaţiile în care prima experienţă de acest tip a dat rezultate proaste, ceea ce îl poate determina - deşi nu întotdeauna - pe client să se informeze mai bine atunci când cumpără.
Am văzut cazuri în care persoane consecvente în eroarea lor au reuşit performanţa de a lua trei ţepe consecutive în numai trei ani, din dorinţa bolnavă de a se alege cu un chilipir. Lăsând la o parte categoria respectivă, care intră deja în sfera patologicului, este evident că un factor care contribuie în mod decisiv la formarea deciziei de achiziţie - în afară de preţ - este constituit de feedback-ul pozitiv, la care se adaugă recomandările. Nu poţi avea pretenţia de la o persoană care intră în contact cu acest domeniu o dată la zece ani sau chiar mai rar să aibă competenţa de a alege în cunoştinţă da cauză.
Dar, nimeni nu îl opreşte pe utilizatorul respectiv să se informeze mai atent, mai ales într-o epocă în care internetul este o sursă practic inepuizabilă de date, mai mult sau mai puţin obiective. Ce să verifici când cumperi tâmplărie termoizolantă După o navigare iniţială în mediul online în care se poate lua „pulsul pieţei”, cel mai indicat pas de urmat este reprezentat de verificarea partenerilor şi furnizorilor companiilor selectate, precum şi a situaţiei financiare a acesteia (datele respective sunt publice, disponibile pe website-ul ministerului de finanţe).
Acestea pot constitui elemente primare valoroase, care generează concluzii obiective. Mai departe, se impune vizualizarea unor mostre de produs - preferabil în cadrul unui showroom - pentru a lua contact direct şi a verifica, de exemplu, calitatea finisajelor, dar şi profesionalismul personalului (aburelile comerciale uzuale sunt atât de uşor de detectat în zilele noastre, astfel încât doar prezenţa unor asemenea de încercări ar trebui să constituie un motiv suficient pentru a evita magazinul respectiv). Un alt lucru care trebuie urmărit şi are o importanţă covârşitoare este reprezentat de modul de abordare: procesul de achiziţie constituie, de fapt, o relaţie contractuală între o persoană fizică şi una juridică, având drepturi şi obligaţii, de aceea elemente precum politeţea, serviabilitatea, punctualitatea, asigurarea unor servicii profesionale, respectarea termenelor de livrare etc. constituie ingrediente principale.
Lipsa oricăruia dintre acestea trebuie să-l determine pe client să renunţe de la început la cumpărare, indiferent cât de atractiv ar fi preţul, întrucât acesta ascunde, în mod cert, o capcană, iar rezultatul este invariabil acelaşi - şi anume privarea parţială sau completă a beneficiarului de avantajele care ar trebui să rezulte din investiţia respectivă.
Este dificil să rezişti tentaţiei de a „profita” de un chilipir, dar este înţelept să verifici dacă nu cumva eşti luat de prost!
Nota bene.